söndag 19 februari 2012

Vi har bara varandra


Vi har baaaara varaaaaandra, Vi har baaaara varaaaaandra, Vi har baaaara varaaaaandra, Vi har baaaara varaaaaandra. Bra låt den där. Mm-mm. Väldigt bra faktiskt. Den ska jag fixa till min iPod. Ja det ska jag. Ackorden. Ackorden skulle man kunna ta ut. Ja. En cover på den kanske. Eller. Jo det ska jag. Inte. Tänk om han kunde ha koncentrerat sig på att göra mer musik som den i stället för att prata en massa mambojambo om själar och världsalltet och det undermedvetna som genom världsalltet kopplar samman dig och mig och bildar harmoni. Lät ganska bra det där. Vi hade kanske haft trevligt. Snackat skit tillsammans. Ha! Jag och Tomas di leva. Vilken duo. Lindblomste. Hur smakar det? Jaha så smakar det. Konstigt. Tack för den målande beskrivningen. Herre Gud. Hur smakade maten? Åh den var fantastisk. Jag är ju så förtjust i smaken konstigt så den var utsökt. Konstigt. Ska det vara en beskrivning på hur något smakar. Jo tack, allt var jättebra förutom efterrätten där det smakade lite mycket konstigt. Smaken av konstigt tog liksom över. Ha! Den ska jag börja använda.  Eller det kan jag ju intala mig själv att jag kommer att göra. Pråjst. Proust. Prosst. Hur uttalar man det egentligen? Konstigt namn det där. Tycker man som svensk. Åh vad svensk man är. Han har ett väldigt exotiskt efternamn den där Marcel. Ett exotiskt förnamn också om man nu tycker Frankrike är exotiskt.  För visst är det väl franskt? Allöööörrr. Bonschor. Qell ööööhr ett ill? Hur stavar man det? Q-u-e-l-l h-o-u-r eller var det h-e-u-r? Varför spelar det för roll? Franska. Snacka om att slösa bort tid som jag kunde använt till annat. Kollat på tv. Åh, slutar vi nu? Nehepp. Inte än. Nej! Är det femtiofemtontjugotjogiooooofemtreeeetiotrettiofemFURTIO minuter kvar? Åh. Eller vi slutar väl två? Bra huvudräkning Sophia. Starkt. Tio minuter. Det klarar vi av. Med lite tur. Skärp dig nu! Åh rosa skulle vara snyggt här! Sådärja. Då var den bilden klar också. Tänk om man kunde få betyg i lektionsklotter. Som telefonklotter fast under lektioner. Jag skulle ha ett solkart…. IG. Sju minuter. Var det där ett tuggummi? Usch vad äckligt! Någon annans slem och äckel på mina fingrar! Måste. Tvätta. Händerna. JA! Nu slutar vi! Hej och hå! Till toaletten!

1 kommentar:

  1. Och hur var det att skriva det där? Självklart? Lustfyllt? Alldagligt?

    SvaraRadera